جراحی قوز بینی

اصلاح قوز بینی با رینوپلاستی

جراحی بینی به دلایل متعددی انجام می شود. یکی از دلایل اصلی که فرد ممکن است تمایل به جراحی بینی داشته باشد، قوز بینی است. بیماران معمولا این عارضه را به عنوان “برآمدگی” روی بینی خود توصیف می کنند. غالبا هنگام نگاه کردن مستقیم به آینه متوجه این برآمدگی نمی‌شوید، اما هنگام نگاه کردن به تصویر شخص با زاویه یا نمای جانبی بسیار بیشتر نمایان می‌شود. همانطور که می دانید با گسترش استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی، مردم به طور فزاینده ای در معرض عکس های صورت خود از هر زاویه قرار می گیرند، این عکس ها ممکن است یکی از عواملی باشند که آنها را به فکر جراحی بینی برای اصلاح قوز پشت بینی سوق دهد.

قوز بینی چیست؟

قوز بینی می تواند به دلایل مختلف ایجاد شود. برخی از افراد با بینی صاف به دنیا می آیند و بعد از شکستگی بینی دچار قوز می شوند. این مساله معمولاً با یک آسیب تروماتیک بینی، مانند تصادف با موتور سیکلت یا آسیب ورزشی رخ می دهد. در افراد دیگر، قوز بینی عمدتاً ماهیت ژنتیکی دارد و ممکن است به عنوان یک ویژگی موروثی دیده شود.

برخی از خانواده‌ها از قوز بینی خود لذت می‌برند، زیرا این راهی است که آنها با اعضای خانواده خود ارتباط برقرار می‌کنند. در سایر خانواده‌هایی که قوز بینی دارند، انجام عمل زیبایی بینی برای برداشتن قوز در اوایل بزرگسالی یک سنت به حساب می آید. پیری، راه دیگری برای ایجاد قوز بینی است چرا که در این موارد، بینی در تمام طول عمر صاف به نظر می‌رسد، و با افزایش سن، بافت‌های بینی شروع به افتادگی و افت می‌کنند، و قوز بیشتر آشکار می‌شود.

خبر خوب این است که فرآیند برداشتن قوز بدون توجه به نحوه ایجاد قوز یکسان است.از نظر تشریحی، قوز از چندین نوع مختلف بافت تشکیل شده است. اکثرا قوز بینی از غضروف تشکیل شده است و شامل غضروف تیغه بینی و همچنین غضروف های جانبی فوقانی در هر طرف می شود. اغلب اوقات، استخوان های بینی نیز در ایجاد قوز بینی نقش دارند.

اصلاح فرم بینی

روش های مختلفی برای درمان قوز بینی وجود دارد. راه اول را می توان به عنوان استتار این عیب در نظر گرفت. روش رینوپلاستی غیر جراحی است. این تکنیک شامل تزریق مواد پرکننده (فیلر) هم در بالا و هم در زیر قوز است تا آن را کمتر نمایان کند. بهترین کاندیدها برای این گزینه افرادی هستند که قوز بینی نسبتاً کوچکی دارند.

فاکتور دیگری که باید در نظر گرفت این است که فیلر یک محلول موقتی است و معمولاً برای تأثیر پایدار این روش تقریباً هر 9 ماه یکبار باید تکرار شود. موثرترین و دائمی ترین روش برای درمان قوز بینی، جراحی زیبایی بینی است. این جراحی به دو صورت باز یا بسته قابل انجام است. روش بسته که به عنوان روش جراحی بدون زخم نیز شناخته می شود، روش ترجیحی است.

این نوع جراحی شامل برش هایی است که به طور کامل در داخل بینی ایجاد می شود. از طریق این روش، قوز بینی را می توان با جراحی برداشت و در نتیجه بینی صاف از هر زاویه، بدون اسکار خارجی ایجاد می شود. این روش معمولاً حدود 1.5 ساعت طول می‌کشد و زمان بهبودی و نقاهت آن تقریباً 1 هفته است. بیماران معمولاً هیجان‌زده هستند و برداشتن قوز بینی همچنان یکی از رضایت‌بخش‌ترین عمل‌های بینی، هم برای جراح و هم برای بیمار است.

قبل از جراحی بینی چه باید کرد؟

رژیم غذایی خود را تغییر دهید

هر جراحی برای بدن شما یک استرس و فشار عصبی به حساب می آید. به منظور کمک به انجام بهتر آن در طی این روش و بهبودی، رژیم غذایی خود را تنظیم کنید. سعی کنید غذاهای فرآوری شده را حذف کنید و مصرف مواد غذایی فیبر دار را افزایش دهید. این کار می تواند به شما کمک کند تا از یبوست حاصل از داروهای بیهوشی و پس از جراحی جلوگیری کنید.

یک رژیم غذایی سالم را در تمام طول فرآیند بهبودی حفظ کنید تا به بدن خود کمک کنید و به سرعت بهبود پیدا کنید. با این حال، سعی کنید قبل از جراحی از هرگونه تغییر شدید در رژیم غذایی و سبک زندگی خود جلوگیری کنید.

مرخصی بگیرید

دوره نقاهت کلی رینوپلاستی در هر بیمار متفاوت است .حداقل 7 تا 10 روز مرخصی از محل کار یا تحصیل خود در نظر بگیرید تا فرصتی برای بهبودی و نقاهت برای شما به وجود بیاید.

اگر شغل شما به بلند کردن اجسام سنگین یا سایر فعالیت های سنگین نیاز دارد، در مورد مدت زمان توصیه شده مرخصی خود با پزشک خود مشورت کنید.

آزمایش خون انجام دهید

قبل از عمل، پزشک شما باید چندین آزمایش انجام دهد تا از آمادگی شما برای جراحی مطمئن شود. آزمایش خون به بررسی موارد ذیل می پردازد:

  • سطح هموگلوبین
  • میزان انعقاد خون

و هر چیز دیگری که پزشک شما بایستی بررسی کند طی این آزمایش انجام می شود.

کارهایی که نباید قبل از جراحی بینی انجام داد

در اینجا چند کار وجود دارد که از انجام آن قبل از جراحی بینی بایستی اجتناب کنید.

حداقل یک هفته قبل از جراحی از نوشیدن الکل بپرهیزید؛ الکل می تواند اثر داروی بیهوشی را تغییر دهد. همچنین می تواند انعقاد خون را برای شما با اختلال مواجه کند.

حداقل یک هفته قبل از عمل جراحی و در طول دوره نقاهت از استعمال دخانیات بپرهیزید؛ مواد موجود در دود سیگار با عملکرد تنفسی و متابولیسم داروهای بیهوشی تداخل ایجاد می کنند.

رژیم پیچیده مراقبت از پوست – حداقل چهار روز قبل از جراحی (همان گونه که پزشک توضیح می دهد، از کرم های موضعی، پاک کننده ها و آرایش اجتناب کنید)

خوردن و آشامیدن – بعد از نیمه شبِ روز عمل برای جلوگیری از استفراغ بر اثر بیهوشی از خوردن و آشامیدن پرهیز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط